Saturday, August 27, 2011

Indonesian Buddhists To Visit Sri Lanka

After a quarter-century of civil war ended in May 2009, Sri Lanka is back on track to lure investors and tourists. More than 100 Buddhist pilgrims from Indonesia will visit the island state this weekend, a Sri Lankan envoy says.

“For the first time, a large number of Indonesian Buddhists are going to visit Buddhist shrines in Sri Lanka. This tour was arranged by Hadaya Vatthu Foundation president Charles Hardono,” Sri Lankan Ambassador to Indonesia Maj. Gen. Nanda Mallawaarachchi told The Jakarta Post on August 26, 2011.

“The Sri Lankan Tourism Promotion Bureau has made special preparations to welcome them in Sri Lanka. I think it’s the right time, as Buddhists all over the world are celebrating the 2600th Sambuddha Jayanthi this year”.

Buddhists constitute around 1 percent of the population in Indonesia. Home to the world’s largest Muslim population, Indonesia also boasts the world’s largest Buddhist temple, Borobudur, a UNESCO world heritage site.

From the political point of view, Ambassador Nanda said, now was the right time as well.

15 comments:

Anonymous said...

PRO MCA-UMNO IS ANTI BUDDHIST

Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

Sebelum saya memulakan penulisan surat saya ke arah anda semua, saya ingin memaklumkan anda semua bahawa saya tidak berpuas hati dengan peguam Dato YIP KUM FOOK Pengerusi MCA Bahagian Gombak kerana tanggapan menyemangati buruknya kerana dia menghantar inspektor untuk datang ke PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA untuk menangkap saya tanpa apa-apa sebab yang baik, tambahan pula, peguam YIP KUM FOOK tidak berpuas hati dengan Ketua Sami.

Apabila Ketua Sami terpaksa saya pergi ke Kuil beliau sudah dan dia pergi dan membiarkan Aku sendirian untuk menjaga sehingga Ketua Sami kembali kepada Kuil dan dia juga memberitahu saya supaya tidak meninggalkan Kuil jika mana-mana jawatankuasa atau pengerusi mahu menghalau saya keluar, anda tidak meninggalkan Kuil di semua faham? Lalu saya berkata, mengapa? Kepada ketua Sami! Pada hari kedua, YIP KUM FOOK (MCA Lelaki) datang ke Kuil kami dan bercakap dengan saya. Dia letih untuk membuat siasatan beberapa daripada saya dan dia bertanya kepada saya, di mana saya datang dari? Saya memberitahu beliau bahawa saya datang dari Pulau Pinang.

Kemudian, saya memberitahu kepada peguam YIP KUM FOOK (Lelaki MCA) bahawa Ketua Sami datang ke Pulau Pinang dan menjemput saya dan menjemput saya untuk menemaninya untuk pergi ke kuil di Kuala Lumpur. Saya tidak sedar bahawa YIP KUM FOOK Pengerusi MCA Bahagian Gombak tidak berbaik-baik dengan Ketua Sami, Ketua Sami sudah dengan cara ini, YIP KUM FOOK cuba untuk mencipta masalah dengan saya yang tidak perlu.

Itulah sebabnya, peguam YIP KUM FOOK mahu untuk menghalau saya keluar dari Kuil. Kemudian saya bertanya kepada peguam, kenapa anda mahu untuk menghalau saya keluar dari Kuil? Selain itu, Kuil yang bukan kepunyaan anda, MEMAHAMI? Kemudian, saya bertanya kepadanya, yang anda? Saya tidak tahu anda semua, anda tidak mempunyai hak untuk menghalau saya atau mengawal saya pada semua, MEMAHAMI? Anda adalah sama seperti orang biasa sahaja. Adakah anda tahu peraturan-peraturan bahawa mana-mana pengerusi atau jawatankuasa tidak dapat mengawal Sami-Sami dan biarawati(Nuns) sama sekali, juga MEMAHAMI?

Saya memarahi dia seperti itu. Kemudian peguam (YIP KUM FOOK, MCA Lelaki) tidak berpuas hati dengan saya dan dia memberitahu saya bahawa dia akan dipanggil polis untuk datang ke Kuil dan menangkap saya. Saya beritahu dia pergi ke depan dan dipanggil polis untuk datang dan menangkap saya. Saya tidak akan melarikan diri, saya berkata kepadanya seperti itu. Saya telah melakukan apa-apa salah ke arah anda, kenapa anda mahu untuk menangkap saya? Beliau berkata, dia tidak suka saya tinggal di sini. Saya bertanya kepadanya, mengapa? Sekali lagi. Selepas ini beliau menjadi amat marah dengan saya, maka dia menelefon kepada polis dan polis datang ke Kuil dan memberitahu saya untuk meninggalkan Kuil.

Anonymous said...

Saya memberitahu kepada pemeriksa itu sekali lagi, saya maaf, saya tidak akan meninggalkan Kuil kerana Ketua Sami telah mengarahkan saya supaya tidak meninggalkan Kuil tanpa persetujuannya, FAHAM? Kemudian inspektor itu memberitahu saya untuk meninggalkan, sekali lagi. Saya memberitahunya saya tidak boleh meninggalkan Kuil kerana Ketua Sami tidak kembali lagi. Masa ini, inspektor itu menjadi amat marah dengan saya dan dia telah mengambil gari dan cuba untuk mengugut saya, maka saya segera menunjuk-nunjuk tangan saya untuk beliau untuk mengunci saya tetapi dia menakutkan, maka sekali lagi, inspektor itu memberitahu saya meninggalkan Kuil sekali lagi tetapi saya masih tidak mahu meninggalkan Kuil.

Kemudian saya telefon kepada Ketua Sami lagi dan aku memberitahunya bahawa pemeriksa berkeras mahu menangkap saya, lebih baik anda datang kembali untuk menyelesaikan kes itu bagi saya. Selepas peristiwa ini, Ketua Sami datang kembali kepada Kuil dan membawa saya untuk pergi ke kuil lain dan penginapan mereka. Itu semua tentang kejadian ini! Akhir sekali, saya ingin memaklumkan kepada anda semua, bahawa tiada jawatankuasa atau pengerusi boleh mengawal semua Sami-Sami dan biarawati di semua juga MEMAHAMI? “Mereka adalah lebih tinggi daripada Raja,” juga! Jadi bagaimana orang biasa, jawatankuasa dan pengerusi untuk mengawal mereka:- WALAUPUN RAJA YANG JUGA DISEGANI SAMI-SAMI DAN BIARAWATI(Nuns). Kenapa pengerusi Kuil tidak menghormati Sami-Sami dan Biarawati? Mereka akan membawa dosa-dosa kemudian, FAHAM?

Anda Dhamma,

Ven. Piya Phra Dhammo.
Pulau Pinang, Malaysia.

Kita menterjemahkan Bahasa Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia (sebab!) kerana kita mahu memberi semua orang tahu dan memahami terperinci maklumat mengenai, juga untuk memberi orang ramai mengetahui perkara ini (SEJARAH), ini bukan untuk menyerang individu DATUK YIP KUM FOOK, sila klik di sini untuk melihat: – http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

Anonymous said...

Dear All MCA Members in respect,
That Yip Kum Fook of head Gombak and Yip Jiun Hann MCA Youth chief Gombak or father and son trying to grab the High Committee MCA party on this December
We hope that members of MCA party considering profuse, please not vote to people have two faces because their behaviour are very bad for Chinese community in Malaysia.
They used the power politic to cheating female, destroying others family , until the money SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, DESA JAYA, KEPONG, KL ,and dare swallow money of Buddhist temple and Indian temple land in Taman Daya he was burning to getting rich for own greed.
If this kind of opportunist groups supported the MCA party and we believe that this MCA party will not grown forever.
SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous said...

Dear brother and sister,

I am Myanmar who working in Malaysia more than 10 years and I would like to explain about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION. Therefore, recently I stayed at Sasanarakkha Buddhist Sanctuary (SBS), Taiping, Perak. I am very close with Ven. U Nandiya Maha Thero.

My monk Ven. U Nandiya is very good heart and compassion to everyone in the world, also I heard when he stayed at Kuala Lumpur Buddhist Temple, he lend donation money to President of Temple(Datuk Yip Kum Fook, MCA Gombak) with amount RM20,000.00 only and he said that money belong to Myanmar society in Malaysia.

On the other hand, my monk said, also many things happened when he stayed there because committees always disturbing, I am very sadly about that matter, why committees are very poor and crooks. Others Temple, people come to Temple to respected Buddha and Monks, also give red packet to monks. Why this Temple, monks must give money to committees, this is opposite.

If anyone receive or read this message, please inform to DATUK YIP KUM FOOK to return that amount to my monk as soon as possible.

My monk contact place:

Ven. U Nandiya
Sasana Daja Buddhist Temple
49 Bombay Street, Lidcombe NSW 2141.
Tel: (02) 9649-8124

With kindness

KO KO NAING
Taiping, Perak, Malaysia

ReplyDelete

Anonymous said...

This Note to Yip Kum Fook(Lawyer)
Subtle Signs of Cheating to Watch Out For
Your relationship started as an affair. ...
They regularly accuse you of cheating. ...
They're taking out a lot of cash. ...
They've suddenly got new sex moves. ...
They're suddenly hyper-critical of you. ...
Your typical relationship issues seem to disappear.

A man who cheats on his wife is an "adulterer". A woman who cheats on her husband is an "adulteress". An adulterer commits adultery with his "mistress", or "lover", or "paramour" or "girlfriend".
Ms Yong, kepong

Anonymous said...

DENDA RM40,000 PALSUKAN TANDATANGAN [METROTV]

Jurutera didenda RM40,000 palsu tandatangan berhubung pembinaan bangle

KUALA LUMPUR: Seorang jurutera sebuah syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan memalsukan tandatangan pada sebuah dokumen berhubung cadangan pembinaan sebuah banglo.

Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.

Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu sebuah buku ‘Structure Design Calculation’ bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan dan pelan struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Selangor daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook iaitu pemilik tanah yang mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara 2 hingga 12 Ogos 2014, di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong di sini, mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 465 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal bagi memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat adalah kesalahan serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman denda dikenakan ke atasnya dengan jumlah yang minimum kerana dia mempunyai tanggungan termasuk ibu yang berumur 76 tahun.

“Ini adalah kesalahan pertama dan saya tiada rekod jenayah. Saya amat kesal dan insaf atas kesalahan ini dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi, jadi saya mohon hukuman denda minimum tanpa hukuman penjara,” katanya.

Mengikut fakta kes, pada 2013, Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja iaitu Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas lot tersebut, namun penyediaan dokumen itu tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.

Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan oleh syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.

Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip atas pembayaran kerja yang dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu dan hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan pada dokumen ‘Structure Design Calculation’ adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng. -Bernama

Kerajaan Malaysia akan memeriksa Yip Kum Fook (peguam dan presiden Samnak Sambodhi atau persatuan Buddha, Taman Desa Jaya, kepong) kerana peguam ini menipu orang di mana-mana......Yip Kum Fook & Associates, Kuala Lumpur... No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur

Anonymous said...

You must remember that Yip Kum Fook(Lawyer) cheats people everywhere, everyone knows this Yip Kum Fook…. Please be careful…. Yip Kum Fook & Associates, Kuala Lumpur, No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur

Suhaidi Bin Ismail (Partner)
Suhaidi reads in Chambers with Firdaus Azlina & Co. Upon his admission to the Malaysian Bar in 2003, he joined Messrs Syed & Co as a Legal Assistant and was entrusted to attend to all conveyancing matters including but not limited to Sub-sale cases, tenancy, lease and also attending for signing of the Developer’s Sale and Purchase Agreement.

Later, Suhaidi joined MESSRS YIP KUM FOOK & ASSOCIATES (KUALA LUMPUR) as a Legal Assistant and was in charge of housing loan and commercial loan for various financial institutions such as CIMB Bank, Public Bank, EON Bank and Hong Leong Bank.

Apart from loan documentation, Suhaidi also has a vast experience in general conveyancing and civil litigation. In general conveyancing, Suhaidi is well versed with all types of Sales and Purchase Agreement as well as loan/facility and other security documentations whereas his practice in civil litigation covers general contract, land law, probate & administration, and other general litigation.

Prior co-founding Suhaidi Yusoff & Partners, Suhaidi managed his own firm previously known as Messrs Azarol Suhaidi & Sahanuzi. The firm was established in April 2010 and merged with Messrs Khairul A. & Co in November 2010.

Suhaidi is also a Syarie Lawyer (for Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur) and is expert in Islamic family law, probate, administration and Islamic property matters.

Anonymous said...

To all Malaysians respected,

respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

Thank you,
SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous said...

Kepada semua penganut Buddha ...
YIP KUM FOOK (LAWYER, MCA GOMBAK) menghalau Sami-sami Buddha keluar dari kuil atau SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur
Dia menggunakan samseng untuk mengusir Sami-sami Buddha itu dan juga memanggil polis untuk mengganggu Sami-sami Buddha di kuil dan YIP KUM FOOK (LAWYER) tidak menghormati Buddha dan Sami-sami Buddha ……Yip Kum Fook & Associates No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur
Thanks
Ng, Kepong

Anonymous said...

Please share and forward to all friends

We would like to inform everyone about YIP KUM FOOK, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK has never embarrassed people about him always lying, cheating, insulting Buddhist teachings, etc.

Recently, many people talked about his character, before this he was a truck driver who sent furniture everywhere, then he studied law courses at several universities but we did not know he study courses or not because he did not know the law, he cheated people everywhere. and how lawyers can deceive people without fear of the law

Hope everyone should care about this name YIP KUM FOOK (LAWYER OR MCA GOMBAK CHAIRMAN AND PRESIDENT OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE), also need to share and forward to all. If you make a mistake, you will lose everything, this man or YIP KUM FOOK is very dangerous and his son (YIP JIUN HANN) is also the most dangerous.

By KOK MENG, KEPONG



Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

Oleh KOK MENG, KEPONG

Anonymous said...

We inform Buddhist devotees and non-Buddhists about Samnak Sambodhi, that YIP KUM FOOK is president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong because he is force Buddhist monks out of Temple, cheated Myanmar monk’s money and so on…..

This is very bad Kamma in Buddhist, in past, present and future he will get more suffer and his life will fall into hell, next life he will become some animals, also will stay alone without any friends

Ven. Piya Dhammo from Penang to visited and practice of Dhamma, this YIP KUM FOOK also forces him out of Temple and calls the police to arrest him, this YIP KUM FOOK is a very narrow mind, now many people about what YIP KUM FOOK has done for Buddhist monks (Buddha Sangha)

Now police station Sentul and Breakfield police station look at him because fake house construction signature, this is YIP KUM FOOK planning, all people know….. https://www.sinarharian.com.my/article/171749/BERITA/Semasa/Jurutera-didenda-RM40000-palsukan-tandatangan

By Tan Siong, Sg. Buluh

Anonymous said...

This message is given attention to everyone in Malaysia, this is about YIP KUM FOOK lying and cheating people's money and so on.

YIP KUM FOOK is a lawyer and president of a Buddhist association in SAMNAK SAMBODHI, Kepong...also why he doesn't embarrass Buddhists, Buddhism is the highest quality and better teaching in the world.

But he doesn't know, now is the age of social media technology in this world, if he is a lawyer and has to understand what the law is because the law subject is very high, then he has to study hard, take a course for more than 6 years.

in the future, he will kill himself because he thinks about the mistakes in what he made in the past, something like he cannot be his own problem, that following Doctor’s philosophy says, it is a mental problem, then he has no place to live in this world.

If it's true that a lawyer doesn't dare to do such a bad thing, is he not afraid of the public or committing a sin?

Hope everyone reads this message to the end, maybe everyone can really know about YIP KUM FOOK or the lawyer in Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.

By Danny Lim, Taman Ehsan, Kepong

Anonymous said...

YIP KUM FOOK ini memaksa sami Buddha keluar dari kuil dan mengunci pintu gerbang Kuil, kemudian beliau pun menelefon polis untuk menangkap sami di dalam kuil dan beliau memanggil samsengnya untuk datang mengganggu sami itu juga.

Sekarang ramai yang tahu tentang YIP KUM FOOK dan apa yang dia buat sebelum ini, banyak dia menipu di kawasan Kepong, dia akan menderita tanpa henti dalam hidupnya, dan apabila dia mati, generasi keluarganya akan meneruskan karma buruknya.

YIP KUM FOOK seorang peguam tetapi perwatakan dan sikapnya tidak seperti peguam kerana dia boleh menipu pelbagai orang dan melakukan perkara yang tidak baik tanpa memalukan orang, semua orang tahu anda bukan pelajar undang-undang, anda membayar wang untuk mendapatkan sijil jika anda seorang. peguam yang benar anda perlu memahami undang-undang

Apabila kami mengenali beliau di Taman Ehsan pada tahun 1989, masa itu kami membuka rasmi SAMNAK SAMBODHI dan beliau merupakan pengerusi MCA di Taman Daya, Kepong, dan juga perniagaan sebagai kedai perabot, beliau bukanlah pengasas SAMNAK SAMBODHI dan juga dia bukan ahli jawatankuasa SAMNAK SAMBODHI, juga dia bukan peguam pada masa itu

Kini kehidupan dramanya akan terbuka untuk diketahui umum, dia tidak akan menutup apa yang dia lakukan sebelum ini, dalam satu hari ia akan membuka semua.. pada masa itu, dia akan menderita dan bergetar seumur hidup.

Lain kali dia mesti menjawab penganut Buddha kerana penganut Buddha akan bertanya soalan ke mana hilangnya wang Kaabah, Cik Lim dilantik menjadi presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur.

Kongsi oleh Ah Thong, Taman Ehsan

Anonymous said...

VEN. PIYADHAMMO originally from Penang came to Samnak Sambodhi, Taman Desa Jaya, Kepong, to visit and practice the Dhamma but he was unlucky to meet President SAMNAK SAMBODHI as YIP KUM FOOK, this president is very cruel, narrow –minded and action(proud), he is more jealous of who is better than him

YIP KUM FOOK this does not know about the teachings of Buddhism and Kamma in Buddhism because what is meant by Buddhist monks, also he does not know what Sanghas in Buddhism, he does not know Buddhists, here are monks, monks are the disciple of Buddha

Every Bhikkhu, they have their master to advise and take care of, if they go make trouble somewhere, someone has to report to their master, not you (YIP KUM FOOK) to remove the Bhikkhu from the Temple

From that time till now, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE is not peaceful because of you (YIP KUM FOOK), your mind is very dirty, add you with your friend also you cheat on them, this is your friends who said, about you, next you will live alone…..

Shared by Lawrence Kong, Taman Ehsan

Anonymous said...


Kini, Taman Desa Jaya, Kepong adalah satu berita yang sangat buruk kerana salah seorang ahli politik melakukan kerja kotor di Kuil Buddha dan membawa sistem politik bermain di kuil sehingga ahli masyarakat lari dan presiden Kuil ini (Samnak Sambodhi). ) ialah Datuk Yip Kum Fook yang merupakan bekas pengerusi MCA di Taman Daya , Kepong dan pengerusi MCA Gombak

Lelaki ini (Datuk Yip) selalu menelefon polis untuk menangkap sami Buddha dan menutup pintu Kaabah untuk tidak membenarkan sami Buddha masuk untuk menginap, semua sami Buddha terpaksa menyewa hotel untuk seketika...Mr Tan dan Kelemahan Encik Wah pada hari itu, pasukannya, samseng dan dua anggota polis datang mengganggu Ven. Phra Piyadhamma (Pulau Pinang atau bekas CID dari Singapura)

Sejak kejadian itu, ramai penganut meninggalkan kuil kerana di kuil, mereka melakukan perkara yang tidak baik, kini jawatankuasa mengambil sami Buddha Myanmar untuk berkhidmat kerana mereka tidak mengambil berat tentang masalah Kuil sebelum ini atau Datuk Yip Kum Fook...ini seorang yang sangat kotor kerana dia boleh menipu semua orang

Kini Datuk Yip Kum Fook dan pasukannya akan menderita dan terluka kerana ramai yang tahu apa yang berlaku...ada yang ramai tidak suka Datuk Yip Kum Fook dan dia akan tahu apakah dosa terbesar dalam agama Buddha?

Dikongsi oleh Ah Wah, Selayang Jaya